Tworzenie bibliografii może być trudnym zadaniem, jeśli nie znasz właściwego sposobu. Używanie właściwego formatu listy referencyjnej może zaoszczędzić kłopotów z chodzeniem do biblioteki i lokalizowaniem książek, których potrzebujesz. Powinieneś także znać najlepszy sposób organizowania swoich referencji, w tym kolejność ich używania.
W zależności od preferencji, możesz wybrać pomiędzy systemem numeracji a stylem opartym na autorach. Pierwszy z nich to numeryczny system odwołań, w którym pierwsze słowo wpisu na liście referencyjnej jest wymienione. Podobnie, jeśli używasz stylu autorskiego, będziesz chciał wymienić autorów w kolejności, w jakiej zostali wymienieni w źródle. Powinieneś również ułożyć swoje wpisy chronologicznie, w oparciu o datę publikacji dzieła.
Najlepszym sposobem na sporządzenie bibliografii alfabetycznie jest wymienienie źródeł w kolejności dat ich publikacji. Możesz również alfabetycznie uporządkować swoje odwołania używając nazwiska autora, a jeśli używasz numerycznego systemu odwołań, powinieneś ułożyć wpisy numerycznie. Na przykład, jeśli używasz systemu numerycznego, Twoje wpisy powinny być uporządkowane według miesiąca i dnia po roku, w którym praca została opublikowana. Możesz również uporządkować swoje odniesienia alfabetycznie, według imienia, nazwiska i tytułu, w zależności od stylu Twojej listy referencyjnej.
Jest jeszcze kilka innych sposobów na alfabetyzację referencji, ale najprostszym jest użycie narzędzia sortowania w Microsoft Word. Narzędzie sortowania jest dostępne do pobrania za darmo i można go używać do sortowania referencji według dowolnych kryteriów. Obejmuje to alfabetyzację referencji, a także funkcje takie jak dodawanie liczb i usuwanie znaczników HTML. Dodatkowo, narzędzie sortowania wyświetli również nazwę źródła w odpowiadającej mu pozycji w porządku alfabetycznym twoich referencji. Możesz również użyć narzędzia sortowania, aby posortować swoją listę referencji w dowolnej kolejności, w tym w kolejności rosnącej i malejącej, a także w kolejności alfabetycznej.
Innym sposobem alfabetyzacji referencji jest użycie narzędzia sortowania, aby uczynić ze swojej bibliografii układankę. Powstała układanka będzie posortowana według imienia, nazwiska, tytułu i daty publikacji. Powstałą układankę można dowolnie zmieniać, a zmiana kolejności odwołań jest łatwa i nie wymaga sięgania do słownika.
Narzędzie sortowania jest jednym z najłatwiejszych sposobów na alfabetyczne uporządkowanie bibliografii. Narzędzie sortowania jest również świetnym sposobem, aby zobaczyć, które referencje są najbardziej istotne, co powinno pomóc w wyborze tych, które należy uwzględnić. Jest to szczególnie przydatne, gdy masz długą listę referencji i musisz ją skrócić. Możesz również wybrać, aby uporządkować swoje referencje w porządku alfabetycznym według imienia, nazwiska, tytułu, roku publikacji, miesiąca i dnia oraz miesiąca i dnia.
Podobne tematy